;
Vineri, 01 Noiembrie 2013 11:44 |
FSE „Spiru Haret“ organizează luni, 4 noiembrie, un protest în faţa Palatului Parlamentului, sub sloganul: „Alocaţi 6% din PIB pentru Educaţie! Dacă nu acum, atunci când?“
Peste 1.000 de membri ai Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret“ vor picheta luni, 4 noiembrie 2013, începând cu ora 11.00, Palatul Parlamentului (intrarea Izvor), acţiunea având ca scop principal derminarea senatorilor şi deputaţilor să aloce 6% din PIB pentru sistemul de învăţământ. Pe lângă solicitarea de acordare a 6% din PIB, membrii FSE „Spiru Haret“ mai cer: modificarea Legii educaţiei naţionale, o lege specială pentru salarizarea personalului din învăţământ (didactic, didactic auxiliar şi nedidactic), debirocratizarea actului educational, depolitizarea sistemului de învăţământ preuniversitar şi deblocarea reală a posturilor didactice auxiliare şi nedidactice. „Pot să spun că actualul Guvern a avut cea mai lungă perioadă de pace socială. Am tot sperat că promisiunile făcute, înainte de alegeri, vor fi materializate. Nu pot să neg redeschiderea dialogului social şi rezolvarea unor probleme din sistemul educaţional. Totuşi, revendicările principale nu şi-au găsit încă soluţii. Ne dorim ca prin acest pichet să le arătăm politicienilor că, dacă pe ei nu îi interesează ce se întâmplă cu cei peste 3,5 milioane de elevi şi peste 350.000 de angajaţi din învăţământ, pe noi ne interesează“, a declarat Marius Ovidiu Nistor, preşedinte FSE „Spiru Haret“. Astfel de acţiuni vor continua şi în perioada următoare şi vor putea culmina, în condiţiile în care cererile noastre nu vor fi rezolvate, cu blocarea anului şcolar Pichetul de luni, 4 noiembrie, face parte din acţiunile promovate în cadrul Campaniei noastre, lansate pe 5 octombrie 2013, sub îndemnul „Apel pentru Educaţie! – Apel pentru viitorul României!“. În cadrul acesteia, FSE „Spiru Haret“ încearcă, pe mai multe căi, să determine clasa politică să crească alocaţiile bugetare pentru educaţie şi, în acelaşi timp, să acorde mai multă atenţie problemelor reale cu care se confruntă sistemul de învăţământ.
Departamentul Comunicare şi Imagine Dragoş Neacşu |
|
||||||||||
|